2015 yılının ilk Kamu Personeli Danışma Kurulu (KPDK) toplantısı,..
01 Ocak 1970 Perşembe 02:00
2015 yılının ilk Kamu Personeli Danışma Kurulu (KPDK) toplantısı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik Başkanlığında gerçekleştirildi. Memur-Sen Genel Başkan Vekili ve Toç Bir-Sen Genel Başkanı Günay Kaya, kamu görevlilerinin haklarını KPDK toplantısında masaya taşıdı.
Kamu Görevlileri Sendikaları Heyet Başkanlığını, Memur-Sen Genel Başkan Vekili ve Toç Bir-Sen Genel Başkanı Günay Kayanın yaptığı toplantıda 11 hizmet kolunun tümünde yetkili olan Memur-Sene bağlı sendikaların genel başkanları ile diğer konfederasyonların temsilcileri hazır bulundu.
Tarım-Ormancılık Hizmet Kolunda Yetkili Sendika Olarak Gündeme Getirdiğimiz Bazı Taleplerimiz
1- 969 sayılı Kanun gereğince Bakanlığımızın Döner Sermaye İşletmeleri karından yıllık olarak, memur personele ödenen Üretimi Teşvik Primi (ÜTP) ile ilgili olarak;
a) ÜTPnin 375 sayılı KHK kapsamı dışında tutularak, 375 sayılı KHK hükümlerine göre memurlara yapılan ek ödemeden mahsuplaşmanın yapılmaması,
b) Mahsuplaşmanın yapılması durumunda, ödenen ÜTP brüt ve net tutarlarının, maaşlardan kesilen Gelir Vergisi Matrahına eklenmemesi,
c) Memur personele ödenen ÜTPden, personelin ek ödeme hakları saklı kalmak koşuluyla"yazılı talepleri ile feragat etme hakkı" verilmesi.
d) ÜTP dağıtım hesaplamaları yapılırken, personelin kullandığı yıllık izinlerin, dağıtılacak üretimi teşvik pirimi hesabından düşülmemesi;
2- a) Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı nda Gıda Kontrol ve Denetim hizmetlerini yürüten Gıda Denetçi ve Yardımcılarının yaptıkları işlemlerde, (özellikle cezai işlemlerde) isim yerine kişiye özel kodlama veya numaraların (Kurum Sicil Numarası, v.b.) kullanılması,
b) Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının asli görevleri içerisinde olan "Gıda Denetim" faaliyetlerinde görev yapan teknik personele açık alan denetimlerinde ödenen Arazi Tazminatı (Ek Özel Hizmet Tazminatı) ödemelerinde kısıtlama getiren Açık Alan/ Kapalı Alan sınırlamasının kaldırılması,
c) 5996 sayılı Kanun yürürlüğe girmeden önce; Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından açılan "Gıda Denetçiliği Kursu"na katılarak "Gıda Denetçiliği Belgesi" almış Ziraat ve Veteriner Sağlık Teknisyen ve Teknikerlerine gıda denetim yetkilerinin iade edilmesi. Ayrıca TAR-GEL personeli olan (Mühendis ve Veteriner Hekimlere) gıda denetim yetkisinin verilmesi.
3- Tarım ve Ormancılık Hizmet Kolunda yer alan kurumlarda; zoonoz hastalıkları, zirai mücadele ve laboratuar ortamında çalışan kimyasal maddelerle etkileşim içinde olan ve gıda denetimi/ kontrolünü yapan personel ile orman yangını, kaçakçılıkla mücadele, orman zararlıları ile mücadele, laboratuar ortamında kimyasal maddelerle etkileşim içinde bulunan, sınırlandırma ve planlama görevi yapanlar ve sağlık riski taşıyan görevlerde bil fiil çalışan teknik hizmetler ve sağlık hizmet sınıfında yer alan tüm personele yılda en az 2 ay FİİLİ HİZMET TAZMİNATI (yıpranma) verilmesi,
4- Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığında TAR-GEL Projesi kapsamında köylerde sözleşmeli personel olarak görev yapmakta iken, 632 sayılı KHK ve 6495 sayılı Kanun ile 4/A statüsüne geçirilen personelin, köyde istihdamından vazgeçilerek ilçe ve il merkezlerinde istihdam edilmesi.
5- Orman Muhafaza Memurlarına kurumunca tarafından yapılacak bir değerlendirme sınavı sonucu; Kıdemli Orman Muhafaza Memuru, Baş Orman Muhafaza Memuru kadrosu verilmesi için yeni bir hiyerarşik yapı oluşturulması ve bu meslekte çalışan memurların Özel Hizmet Tazminatlarının artırılması
6- Kolluk kuvveti görevi yapan orman muhafaza memurları ve diğer silah taşımaya yetkili personelin (Orman Muhafaza Memuru, İşletme Şefi, İşletme Müdür Yardımcısı, İşletme Müdürü, vb.) çalışırken elde ettikleri zat-ı silahlarından, emekli olduklarında alınan silah taşıma ruhsat harcının, diğer kamu kurumlarında çalışan kolluk kuvvetinde görevli personelden alınan miktar kadar alınması,
7- Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü nün taşra teşkilatında görev yapan çalışanların, av yasağı sezonları ve diğer zamanlarda görevlerini ifa ederken yaşamış oldukları zorluklar (kaçak avcılıkla mücadelede hayati risk taşıyan olaylar, sınır illerinden giriş- çıkışlarda muhatap olunan denetim zorlukları, normal mesai saatleri dışında da her an göreve çağrılmaları... v.b durumlar) göz önünde bulundurularak; Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü nde görev yapan tüm çalışanlara normal mesai günleri ve mesai saatleri dışında çalıştırılmaları durumunda bütçe kanununda belirlenen fazla mesai ücretinin beş katı tutarında Fazla Çalışma Ücreti ödenmesi,
8- Genel İdare Hizmetleri Sınıfında yer alan Orman Muhafaza Memurlarının, Teknik Hizmetler Sınıfına alınması,
9- Orman ve Su İşleri Bakanlığı ve Orman Genel Müdürlüğü personelinin görevleri başında iken yangın, kaçakçılıkla mücadele v.b. sebeplerle vefat etmesi durumunda, şehit veya vazife malullerinde olduğu gibi, birinci derece yakınlarının kamuda istihdam edilmeleri ile ilgili sorunların giderilmesi,
10- a) Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumunda 5648 sayılı Kanuna göre sözleşmeli olarak çalışan personelin (4/A statüsüne) kadroya geçirilmesi.
b) Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığında 657 sayılı Kanunun 4/B maddesine göre istihdam edilen personelin 4/A kadrosuna geçirilmesi,
11- Toprak Mahsulleri Ofisi Genel Müdürlüğü ve Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü personeline, 5553 sayılı Tohumculuk Kanununun geçici 3üncü maddesi gereğince, "bir yıl için yıllık tutarı onaltı yaşını doldurmuş işçiler için geçerli olan bir aylık brüt asgarî ücret tutarının üç katını geçmemek kaydıyla" üretimi teşvik primi ödemesinin yapılabilmesi için gerekli olan YPK kararının çıkarılması.
12- TMO ve TİGEMde çalışan personele, Mahsul Alım Dönemi ve Hasat Dönemlerinde Fazla Çalışma Ücretlerinin ilgili Bütçe Kanunu ile belirlenmiş olan fazla çalışma ücretinin 5 katı tutarında ödenmesi.
Memur-Sen olarak Kamu Personeli Danışma Kurulu toplantılarında gündeme taşıdığımız, yetkimizi etkiye dönüştürerek kamu idaresiyle mutabakata vardığımız ve yasalaşması için Başbakanlığa gönderilmesini sağladığımız konulardan torba yasalarda yer almayan;
1. 2005 yılından sonra göreve başlayan personele bir derece verilmesi,
2. Disiplin cezalarının affına ilişkin düzenleme,
3. 4/Cli ve sözleşmeli personele kadro verilmesini, 4/Cli personelin ek ödemelerine ilişkin olarak olumlu Mahkeme kararları ışığında bir düzenleme yapılarak sorunun tamamen ortadan kaldırılmasını,
4. KİTler ve kamuda çalışan üniversite mezunu işçilerin KİTlerde 2 sayılı cetvele, diğer kamu kurumlarında çalışanların memuriyet kadrolarına geçirilmesi,
5. Yardımcı hizmetler sınıfında görev yapan personelin de ek göstergeden yararlandırılması ve mevcut ek gösterge oranlarının arttırılması,
6. Kamu kurum ve kuruluşlarının yurtdışı teşkilatlarında 4/B statüsünde görev yapan sözleşmeli personelin kadroya alınması ve aile yardımından faydalandırılması,
7. KİTlerdeki sözleşmeli personelinin yıllık izinlerinin bir sonraki yıla devredilmesi,
8. Kadın istihdamının artırılmasına yönelik olarak, Ailenin ve Dinamik Nüfus Yapısının Korunması Amacıyla Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısını olumlu karşılamakla beraber tasarıda yer verilen düzenlemelerin gerek Toplu Sözleşme sürecinde gerekse Kamu Personeli Danışma Kurulunda gündeme getirdiğimiz gibi daha geniş haklar sağlayacak şekilde genişletilmesini için;
• Ailenin ve Dinamik Nüfus Yapısının Korunması Programı kapsamında anneye yapılacak doğum yardımına bağlı olarak, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 207nci maddesi gereği ödenen doğum yardımı ödeneğinin de Memur-Senin Toplu Sözleşme taleplerinde yer verdiği gibi 793,08-TL, çoğul gebelik halinde bu yardımın her çocuk için verilmesini şeklinde ödenmesini,
• Belediyelere kreş ve gündüz bakımevi açma zorunluluğunun getirilmesi düzenlemesi çalışmalarına ek olarak çok daha geniş bir şekilde Toplu Sözleşme taleplerimizde yer alan; Kamu kurum ve kuruluşlarına ait işyerlerinde, bünyelerinde görev yapan kamu görevlilerinin zorunlu eğitim çağına girmemiş çocuklarına yönelik kreş hizmeti sunulması, kreş hizmeti sunul(a)mayan işyerlerinde görev yapan kamu görevlilerine, kreş hizmetinden faydalanacak her çocuk için; 01.01.2014 tarihinden itibaren Büyük şehir kapsamındaki illerde 300 TL, diğer illerde 250 TL (zam oranları dikkate alınarak hesaplama yapılacak) kreş yardımı ödeneğinin aylıklarıyla birlikte ödenmesini ve Kreş yardımı ödeneğinden, 4688 sayılı Kanuna göre kamu görevlisi kapsamında sayılanların da yararlandırılmasını,
• Evlilik yardımının herkes için uygulanacak olması olumlu bir düzenleme olurken, evliliğe ilişkin devlet destekli çeyiz hesaplarının açılacak olmasından çok daha önce Memur-Senin Toplu Sözleşme talepleri arasında yer verdiği evlenme yardımı ödeneğinin hayatın gerçeklerine uygun olarak verilmesini,
• KPDK görüşmelerinde, üzerinde mutabakata varılan ancak uygulanmayan maddelerin yanında Ailenin ve Dinamik Nüfus Yapısının Korunması Kanun Tasarısında yer almayan ancak Toplu Sözleşme taleplerimiz arasında yer alan, kadın kamu görevlisine doğum sonrası analık izin süresi bitimi tarihinden itibaren verilen süt izinlerinin; ilk 12 ay günde 4 saat, sonraki altı ay 3 saat, bunu takip eden son altı ayda 2 saat olmak üzere çocuğunu emzirmesi ve çoğul gebelik halinde her çocuk için belirtilen sürelerin yarısı oranında artırılmasına yönelik süt izni taleplerimizin de bir an önce gerçekleştirilmesini,
9. Emekli kamu görevlilerine maaş promosyonu verilmesi ve aile yardımından faydalandırılmaları,
10. Yıllık izinlerin iş günü esasına göre düzenlenmesi,
11. Resmi ve özel sektörde (işçilikte) geçen hizmet sürelerinin tamamının kazanılmış hak aylığında değerlendirilmesi,
12. Kadroya geçirilen sözleşmeli personele getirilen 5 yıllık kurumlar arası nakil yasağının eş durumu ve sağlık mazereti yönünden değerlendirilmesi ve nakil yasağının yerel yönetim kurum ve kuruluşları dışında kalan kurumlarla sınırlı tutulmasını,
13. Fazla çalışmaların geçici olması halinde ücret veya izinle karşılanması, süreklilik arz etmesi durumunda ise istihdam artışı yoluna gidilmesi konularının ivedi olarak çözüme kavuşturulmasını istiyoruz.
Memur-Sen Konfederasyonunun Genele İlişkin Taleplerinden Bazıları
1. Farklı idarelerde düzenlenen aynı mahiyetteki sınavlarda görev alanlara aynı tutarda sınav ücreti ödenmesi konusunda düzenleme yapılmasını içeren Toplu Sözleşme hükmü gereğinin yerine getirilmesi ve bu çerçevede oluşan mağduriyetlerin giderilerek Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan merkezi sistem sınavlarında görev alanlara, 18.01.2012 tarihli ve 2012/2723 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile yürürlüğe konulan Sınav Ücretlerine İlişkin Usul ve Esaslara göre sınav görev ücreti ödenmesini,
2. Özür durumuna bağlı yer değişikliğine ilişkin çerçeve yönetmelikte yer alan eşin 3 yıl sigortalılık süresinin Ailenin ve dinamik nüfus yapısının korunması adına yeniden değerlendirilmesini, kişinin kendi eğitiminin de dikkate alınmasını,
3. Bazı kamu kurum ve kuruluşlarında istihdam edilen hukuk müşavirlerinin özel hizmet tazminatlarının derece ve kademe esasına göre adil düzenlenmediği, meslek erbabı olan aynı kurumda aynı zamanda işe başlayan avukatlardan daha düşük olduğu tespit edilmiştir. Adil olmayan bu durumun yapılan işin gereği olarak diğer hizmet sınıflarında olduğu gibi düzeltilmesini,
4. Bazı kamu kurum ve kuruluşlarında parmak izi, retina taraması gibi bir takım hukuka aykırı uygulamalarının kaldırılması konularının da ivedi olarak kamu görevlileri lehine çözüme kavuşturulmasını,
5. Dört yıllık fakülte mezunu memur ve şeflerin ek göstergelerinin 3000e yükseltilmesini,
6. Kamu görevlilerine uygulanan gelir vergisi oranlarının yeniden düzenlenmesini ve ilk dilimin yüzde 10 olarak belirlenmesini,
7. 4046 sayılı Özelleştirme Yasasıyla işçiler için yapılan düzenlemenin kamu görevlileri için süre sınırı olmaksızın uygulanmasını, Yasaya göre ataması yapılan kamu görevlilerinin vergi diliminin Ocak ayındaki vergi dilimi dikkate alınarak belirlenmesini,
8. Bilgisayar işletmeni olarak çalışan kamu görevlilerinin eğitim durumları göz önüne alınarak Teknik Hizmetler Sınıfında değerlendirilmelerini,
9. Yardımcı Hizmet Sınıfında olup yüksek okul ve fakülte bitiren kamu görevlilerinin Genel İdari Hizmetler sınıfına geçişlerinin sınavsız yapılmasını,
10. Koruma ve Güvenlik görevlilerine görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavı ile statülerine uygun kadro sınavlarına girebilmelerinin sağlanmasını, 2495 sayılı KHK ile güvenlik görevlisi olarak çalışırken 5188 sayılı Yasaya tabi tutulanlara 5 yılda bir yenilenen eğitim ve sağlık raporu uygulamasının yürürlükten kaldırılmasını,
11. KİTlerde ücret sisteminin değerlendirilmesi, temel ücret gruplarının sayılarının azaltılması ve kurumlar arası ücret dengesizliğinin giderilmesiyle birlikte KİTlerde uygulanan sicil başarı ücretinin kaldırılarak bir defaya mahsus yüzde 8 olarak ücretlere eklenmesini,
12. 399 sayılı KHKya tabi personelden, daha üst unvan ve pozisyondaki görevlere vekalet enlere görevlendirildikleri kadro ve pozisyona ait mali ve sosyal hakların ödenmesini,
13. DPB tarafından, kamu kurum ve kuruluşları için uygulanan görevde yükselme ve unvan değişikliği çerçeve yönetmeliğinden ayrı olarak KİTlere münhasır ayrı bir çerçeve yönetmeliğin hazırlanmasını,
14. Kamu kurum ve kuruluşları ile KİTlerde çalışan şube müdürü görev, yetki ve sorumluluğuna sahip olan sivil savunma uzmanlarına şube statüsü verilerek ek ödeme oranlarının bu statü üzerinden belirlenmesini,
15. KİTlerde II sayılı cetvele göre çalışan kamu görevlilerinin bir üst okulu bitirmeleri halinde diplomalarını ibra etmeleri kaydıyla hak ettikleri ücretten faydalandırılmalarını,
16. Kamu görevlilerinin emekli ikramiyelerinin hesaplanmasında, tam yıldan arta kalan ayların ve günlerin de ikramiye ödemelerine dahil edilmesini,
Kamu idaresinin, karar altına alınan hükümlerin hayata geçirilmesi noktasında sorun yaşanan kurumlar ile uygulanmayan hükümlerin çözümü noktasında bu toplantı ve sendikalarca sunulan raporları baz alarak sonuç odaklı bir tavır sergilemesini bekliyoruz.