2011 NİSAN AYI KURUM İDARİ KURULU GÖRÜŞME RAPORU TUTANAĞI ..
01 Ocak 1970 Perşembe 02:00
2011 NİSAN AYI KURUM İDARİ KURULU
GÖRÜŞME RAPORU TUTANAĞI
4688 sayılı "Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu"nun "Kurum İdari Kurulları" başlıklı 22. maddesi gereğince oluşturulan Kurum İdari Kurulu;
I)ÖNCEKİ KİK TOPLANTILARINDA ELE ALINAN KONULARDAN GERÇEKLEŞENLER;
Tarım ve Köyişleri Bakanlığı ve Yetkili Sendika TOÇ BİR SEN arasında yapılan K.İ.K Toplantılarında karara bağlanan ve yasal düzenleme gerektirdiği için Yüksek İstişare Kuruluna sevk edilen sorunlar, MEMUR-SEN ve TOÇ BİR-SEN ile Kamu İşveren Kurulu arasında 2010 yılı Ağustos ayında yapılan Toplu Görüşmeler sonucu mutabakat altına alınmış olup, 2011 yılı Şubat ayında çıkarılan torba yasa ile aşağıdaki hususlar çözüme kavuşturulmuştur.
a.Sendika üyesi memurlara 3 ayda bir 45 TL Toplu Sözleşme Primi ödemeleri yapılmaktadır.
b.Sözleşmeli personele ilk kez ek ödeme (80 TL.) verilmesi sağlandı.
c.Çocuk için ödenmekte olan yardımda sayı sınırlaması kaldırıldı.
d.Tüm sözleşmeli personelin diğer kamu personelleri gibi aile yardımından faydalanması sağlandı.
e.Emekli yolluğu katsayıya bağlanarak 2011 yılı için 750 TL ye çıkartıldı.
f.4/b li personelden alınan damga vergisi kaldırıldı.
g.Özürlü personel istihdamı sınavlarının merkezi olarak yapılması ve özürlülerin çalışma saat ve sürelerinin kurum ile özürlü arasında yapılacak olan mutabakat kapsamında yapılması doğrultusunda yasal düzenleme yapıldı.
h.24 saat esasına tabi hizmetlerde çalışan memurların, çalışma saatlerinin kurumca belirlenmesi için yasal düzenleme yapıldı.
i.Hamile ve doğum yapan memur ile özürlülere isteği halinde gece çalışma ve nöbet muafiyeti getirildi.
j.Babalık izni 10 güne, evlenme ve ölüm halinde 5 gün olan izin süresi 7 güne çıkarıldı.
k.Baba, kayınbaba, anne, kayınvalide ve kayın hısımların vefatı halinde 7 gün izin verilmesi sağlandı.
l.Doğum yapan kadınlarda süt izni ilk 6 ay için 3 saat, ikinci 6 ay için 1.5 saat olarak belirlendi ve doğum sonrası ücretsiz izin 24 aya çıkarıldı.
m.Uzun süreli tedavide, hizmet yılı şartı kaldırıldı. Refakat izni getirilerek bu iznin ücretli olması sağlandı.
n.Hafta sonu il dışına çıkışlarda izin yasağı kaldırıldı.
a)657 Sayılı kanuna tabi memurlara uygulanmakta olan sicil uygulaması işlevini yitirmesi nedeniyle 2011 yılında kaldırıldı.
b)Memurlara maaş ödülleri taban aylık üzerinden verilmekte iken Maaş ödüllerinin en yüksek devlet memuru maaş tutarının iki katı olarak ödenmesi sağlandı
c)Daha önceki kurum idari kurullarında mutabakat altına alındığı üzere Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Merkez ve Taşra Teşkilatında görevli personelin, öğrenim gördüğü mevcut durumuna uygun kadrolara atanabilmesi yönünde Döner Sermaye Saymanlığı ve Sivil Savunma Uzmanlığı Unvan değişikliği sınavı yapıldı
TALEPLER:
1) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Müsteşarından, yardımcı hizmetler sınıfında çalışanlara kadar, tüm çalışanların maaşlarının emsali Sanayi ve Ticaret Bakanlığı gibi diğer bakanlıklardaki, muadili çalışanlara ödenen maaşa eşitlenmesi ve hâlihazırda Bakanlık çalışanlarımız aleyhinde olan mevcut durumun düzeltilmesi için Maliye Bakanlığı nezdinde girişimde bulunulması, bu konuda Yüksek İdari Kuruluna teklif götürülmesi; Teklif edildi;
Konuyla ilgili Maliye Bakanlığı nezdinde PERGEM tarafından yapılan çalışmaların devam ettirilmesine ve Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
2) Bir yüksek öğrenimi bitirmiş olan hangi unvan olursa olsun bütün kadrolara kadro sayısından az talep olması durumunda sınav şartı olmadan bir çok formaliteye, kırtasiyeciliğe gerek kalmadan
kadroların verilebilmesi için yapılması gerekecek mevzuat değişikliği noktasında TOÇ BİR-SENce Başbakanlık, Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığı nezdinde yapılan çalışmalara Tarım ve Köyişleri Bakanlığımızın da destek olması böylece şuanda Bakanlıkta mevcut olan kadrolardan daha az talebi olan unvanlara sınavsız olarak atanabilmelerinin önü açılmalıdır. Kadro sayısından daha fazla talep olan unvanlar için 2008 yılında yapılan unvan değişikliği sınavında bazı branşlarda 70 puan ve üstünü alarak başarılı olan hiçbir personelin olmaması, bazı branşlarda özellikle teknikerlik kadrolarına başvurudaki yoğunluk dikkate alındığında 2011 yılı içerisinde (Mühendis,Veteriner Hekim,Tekniker,Teknisyen, Ekonomist, Kimyager, Biyolog v.b kadrolarda) yeni bir unvan değişikliği sınavı yapma zorunluluğu ortaya çıkmıştır. Bakanlığımızda istihdamı mümkün olan tüm kadrolar için Unvan değişikliği sınavının 2011 yılı içerisinde yapılabilecek en kısa sürede mutlaka yapılması; Talep edildi.
Teklif edilen Konunun 2011 yılı içerisinde PERGEM tarafından gerçekleştirilmesine karar verildi.
3) Çalışanlarımızın insani ve mesleki hakları, sosyal güvenlikleri, eş ve çocuklarının istikballeri, çalışanlarımızın iş verimliliklerini ve motivasyonlarını arttırma, kamu hizmetini etkin ve kamu yararını maksimize etme, 2011 yılının Türkiye ve Dünya realitesi standardı ile ülke tarımının gerçekliği ve ihtiyaçları gibi bir çok kriter ayrı ayrı değil hep birlikte analitik bir biçimde değerlendirilerek Tarım ve Köyişleri Bakanlığımızın TARGEL projesini yukarıdaki kriterlere göre ivedilikle masaya yatırması bir çok bakımdan zaruret oluşturmaktadır. 4/B statüsünde çalışanlar için mutlaka yeni bir düzenleme yapılmalıdır. Tarım ve Köyişleri Bakanlığında istihdam edilen 4/Bli çalışanlarımız 4/A kadrosuna kademeli olarak mutlaka geçirilmelidir. Böylece çağdaş insan kaynakları planlamasının olmazsa olmazı olan kariyer, liyakat, motivasyon hizmetin etkin ve verimli sunumu insani ve mesleki ihtiyaçlar ve beklentilerinde gereği yapılmış olacaktır. Bu durum sağlanıncaya kadar; 4/B statüsünde çalışanlarımızın çözülmesi gereken, zaruret halini almış çalışan eşlerin bir araya gelememe, çocukların anne-baba dışında aile büyüklerinin yanında büyümesi, mesleki fonksiyonlarını tam icra edememe, mesleki yetki sorunu, çalışma ortamlarının fiziki-insani şartlarının günün koşullarının çok gerisinde olması, 4/B li çalışanlarımızın hizmet verdikleri kişiler ve mahiyetinde çalıştıkları bir çok amirce algılanma biçimleri, sosyo-ekonomik hakları ivedilikle iyileştirilmesi bu bağlamda Bakanlığımız her birimiyle 4/B statüsünde çalışanlarımızın her türlü sorununu çözecek adımlar atması kaçınılmaz bir hal almıştır.
TAR-GEL projesinde çalışan 4/Blilerin köyde istihdam zorunluluğundan vazgeçilerek ilçe ve il merkezlerinde istihdamı sağlanmalı böylece daha geniş kapsamlı kamu hizmetlerinde istihdam edilmelerinin önü açılmalıdır;
Belli bir hizmet süresi (örneğin 3 yıl gibi) çalışanlara yer değişikliği hakkı verilmesi;
Sözleşmeli personeli eş durumu dolayısıyla atanması hususunun 4/A statüsünde çalışan personel gibi olması,
MEMUR-SEN ve TOÇ BİR-SEN ile Kamu İşveren Kurulu arasında gerçekleştirilerek imzalanan 2010 yılı Toplu Görüşmelerinde mutabakat altına alınan, 4/B statüsünde istihdam edilen
sözleşmeli personel ile emsali Devlet memuru kıyaslandığında aylık olarak daha düşük ücret alan sözleşmeli personel ücretinin emsali devlet memuru seviyesine çıkarılması konusunun Bakanlığımız 4/Bli çalışanları için en kısa sürede hayata geçirilmesi konusunda çalışma yapılması ve Maliye Bakanlığı nezdinde irade ortaya konulması;
4/Bli çalışanlarımıza dönük sendikamız TOÇ BİR-SENin talebi ile gerçekleştirilen Ankara ve Antalya çalıştaylarının daha kapsamlısının 2011 yılı içerisinde Devlet Personel Başkanlığı ve Devlet Planlama Teşkilatı Koordinatörlüğünde Sözleşmeli personel sistemine ilişkin kamu kuruluşlarının katılacağı Tarım sektörümüz, üreticilerimiz, çiftçilerimiz, değerlendirme çalıştayına Bakanlığımız yetkililerinin etkin olarak katılımının sağlanması bu çalıştaydan önce Bakanlığımızdaki 4/Bli çalışanlarımızın sorunları ve çözüm önerilerinin tartışılacağı Müsteşarlık, İlgili Genel Müdürlüklerin, 81 İl Müdürü, İl Müdür Yardımcısı, ÇEY Şube Müdürü, her ilden en az bir 4/B li çalışan ve Yetkili Sendika Temsilcilerinin bulunacağı geniş katılımlı bir 4/B çalıştayının yeniden düzenlenmesi.
Kuruma ilk defa sözleşmeli personel alınması söz konusu olduğunda öncelikle kurum içerisinde ilana çıkılarak boş pozisyonların kurum içerisinden doldurulması, yerleştirme sonrası boşalan vizeli pozisyonlar için ÖSYMce dışarıdan personel alımı yoluna gidilmesi,
Sözleşmeli personele yer değişikliklerinde sürekli görev yolluğu (harcırah), arazi çıkışlarında da seyyar görev tazminatı verilmelidir. 657 sayılı Kanunun 4/A maddesi kapsamında görev yapan kamu görevlilerine yer değiştirme suretiyle yapılan atamalarında harcırah ödenirken kamu görevlisi sıfatı taşımasına karşın aynı Kanunun 4/B maddesi kapsamında istihdam edilenlere yer değiştirme suretiyle atanmalarında harcırah (sürekli görev yolluğu) ödenmemektedir. Sürekli görev yolluğundan yararlanmada istihdam türüne dayalı bir ayırım yapılması, hakkaniyetle bağdaşmadığı gibi Anayasada ifadesini bulan eşitlik ilkesiyle de bağdaşmamaktadır. Bu itibarla, sözleşmeli personelin yer değiştirme suretiyle atanması durumunda sürekli görev yolluğu almasına imkan sağlayacak bir hükme Harcırah Kanunu kapsamında yer verilmeli ve sözleşmeli personelin istihdamına esas sözleşmedeki harcırah ödenmemesine esas hükmün sözleşme metni kapsamından çıkarılması.
4/Bli personelin ücretlerini etkileyen performans puanlama sisteminde objektif kriterlerin esas alındığı bir puanlama sistemi mutlaka oluşturulmalıdır; Talep edildi.
Konuyla ilgili Bakanlık olarak, sözleşmelilerin özlük haklarının iyileştirilmesi ile ilgili tekliflere ve Kamu İşverenler Kurulunda bu konuda alınan karar doğrultusunda yapılacak olan değerlendirme çalışmalarına Bakanlığımız yetkililerinin de katılması yönündeki teklife katıldığımızı; 19-21 Nisan 2009 da yapılan Tarımsal Yayımı Geliştirme Projesi Değerlendirme Toplantısı sonucunda değerlendirme raporuna yansıyan öneriler doğrultusunda PERGEM ve TEDGEM tarafından değerlendirme yapılması, ancak kadro verilmesi konusundaki talebin yetkili sendika TOÇ-BİRSENin teklifi olarak Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine, bu konuda Bakanlığımızın 2011 yılı içinde çözüme dönük bütün tarafların katılımıyla kapsamlı bir çalıştayın yapılmasına, performans değerlendirilmesinin somut kriterlere bağlanması hususunda TEDGEM tarafından bir çalışma yapılmasına karar verilmiştir.
4) Bakanlığımız merkez ve taşra kuruluşlarında çalışan önlisans ve meslek yüksek okulu mezunu personele, emsali diğer Bakanlık ve kuruluşlarda olduğu gibi lisans tamamlama hakkının verilmesi yönünde YÖK ve bir takım Üniversiteler nezdinde sendikamız TOÇ BİR-SENce yürüttüğümüz çalışmalara ek olarak Bakanlığımızca da YÖK ve Üniversiteler nezdinde gerekli protokol çalışmalarının ivedilikle yapılması, bu konuda 2010 yılı Toplu Görüşmelerinde MEMUR-SEN ve TOÇ BİR-SENce mutabakat metnine koydurulan Kamu çalışanlarına mahsus lisans tamamlama programları açılması konusunun takipçisi olunması;
Sadece MEMUR-SEN ve TOÇ BİR-SENin gayretleri ve imzaları ile özellikle 2010 Toplu Görüşme mutabakat metni sonrası YÖKte ve Üniversitelerde yapılan girişimler ile Üniversitelerin uzaktan eğitim merkezi müdürlüklerinin önündeki engeller kaldırılmıştır. Bu paralelde Ondokuz Mayıs Üniversitesince gerçekleştirilen ve sendikamız TOÇ BİR-SENin de büyük bir ilgi, alaka ve titizlikle takibi altında olan ve Bakanlığımıza iletilen lisans tamamlamayla ilgili çalışma dosyası Tarım ve Köyişleri Bakanlığımızca ivedilikle değerlendirilerek ziraatle ilgili hiçbir bölümün dışarıda bırakılmadığı ve Veteriner Sağlık Teknikerlerimizin de mutlaka kapsam içine alındığı yani Veteriner Fakültesinin de devreye sokulduğu, mesleki, akademik ünvanların kesinlikle korunduğu, demokratik katılımcılık adına hizmet kolumuzun Genel Yetkili Sendikası olarak TOÇ BİR-SENin taraf olduğu protokollerin 2011-2012 Eğitim Öğretim yılına yetiştirilecek şekilde imzalanarak uzun yıllardan beri çok büyük gayretler ve mücadelelerle sürdürmekte olduğumuz ve binlerce çalışanımız tarafından sabırsızlıkla beklenen bu eğitim ve öğretim hakkının çalışanlarımıza kazandırılması; Teklif edildi.
Bu konudaPERGEM ve Yetkili Sendika TOÇ-BİRSEN tarafından koordineli olarak yapılan çalışmaların devamına karar verildi.
5) 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede yapılan düzenlemeyle hayata geçirilen çalışanlara unvan bazında verilen ek ödeme miktarları, düzenlemenin amacı olarak ifade edilen "Eşit işe eşit ücret" ilkesiyle örtüşmeyen sonuçları doğurmuştur. Bu kapsamda hizmet kolumuzda çalışan Sivil Savunma Uzmanları, Uzman yardımcıları, teknik hizmetler ve sağlık hizmetleri sınıfından kimyagerler, biyologlar, ekonomistler, istatistikçiler, veteriner sağlık teknikerleri-teknisyenleri, Genel İdari Hizmetler ve Yardımcı Hizmetler Sınıfındaki (Memur, Bilgisayar İşletmeni, V.H.K.İ., Şef, Hizmetli, Teknisyen Yrd., Sayman Vb.) memurlar ek ödemede haksızlığa uğramıştır. Bu sebepten veteriner sağlık teknikerleri, veteriner sağlık teknisyenleri, kimyagerler, biyologlar, ekonomistler, istatistikçilerin, sivil savunma uzmanları, uzman yardımcıları, saymanlar, GİH ve Y.H sınıfındaki memurların ek ödemedeki adaletsizlikleri giderilmelidir. Kimyagerler, biyologlar, ekonomistler, istatistikçiler, emsal eğitim durumları göz önünde bulundurularak ek ödeme oranlarının teknik hizmetler sınıfındaki mühendislerin oranına çıkarılması. Veteriner sağlık teknikeri, Veteriner sağlık teknisyenlerinin de emsali Ziraat Teknisyen ve Teknikerler göz önünde bulundurularak ek ödeme oranlarının mutlaka yükseltilmesi; Teklif edildi.
6) Merkez ve taşra teşkilatımızda uygulanan vekâlet görevlendirmelerinde, vekalet edilen unvanın ek ödemesinden faydalandırılması ve vekalet ücreti ödenmesi konularında Maliye Bakanlığı nezdinde girişimde bulunulması ve YİKe teklif götürülmesi; Talep edildi.
5-6 maddelerle ilgili olarak Maliye Bakanlığı nezdinde PERGEM tarafından yapılan çalışmaların devam ettirilmesine ve Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
7) Çalışanların yıllık izinleri hesaplanırken, resmi tatil olan cumartesi, pazar ve resmi tatil olan dini ve milli bayram günlerinin izinden sayılmaması hususunun Devlet Personel Başkanlığı ve YİKe teklif edilmesi; Talep edildi.
Teklifin Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
8) 2010 yılı toplu görüşmelerinde varılan mutabakat gereği, Sosyal Güvenlik Kurumunca ilgili taraflarca bu konuda toplantı yapılması kararlaştırılan, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 40. maddesi değiştirilerek Tarım ve Köyişleri Bakanlığında zoonoz hastalıkları, zirai mücadele ve laboratuar ortamında çalışan kimyasal maddelerle etkileşim içinde olan personel ile sağlık riski taşıyan görevlerde çalışan tüm personel ve gıda denetimi ile kontrolünü yapan teknik ve sağlık personele (4Bli personel de dahil olmak üzere) yılda en az 2 ay fiili hizmet tazminatı verilebilmesi için Bakanlığımızın gerekli çalışmaları yapması ve Yüksek İdari Kuruluna teklif edilmesi; Talep edildi.
Konuyla ilgili mevzuat değişikliği ön görüldüğünden teklifin KORGEM ve PERGEM tarafından koordineli olarak SGK ve Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
9) Tarım ve Köyişleri Bakanlığının merkez ve taşra kuruluşlarında Genel İdari hizmetler ve Yardımcı Hizmetler sınıfında çalışmakta olan memurlarımızın aleyhine oluşan ücret dengesizliğinin giderilmesi ve görevlerine yakışır bir ücret ödenmesi için Bakanlığımızca gerekli çalışma başlatılması, Ek ödemelerde GİH sınıfında çalışan memurların mağduriyetinin giderilmesi hususunda Maliye Bakanlığı nezdinde gerekli girişimlerde bulunulması Teklif edildi.
Konuyla ilgili PERGEM tarafından Maliye Bakanlığı nezdinde yapılan çalışmaların devamına ve Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
10) Kimyager, Biyolog, Ekonomist, Ev Ekonomisti, İstatistikçi vb. kadrolarda çalışanların 3000 olan ek göstergesinin diğer teknik hizmetler sınıfında ki personel gibi 3600e yükseltilmesi ve genel idari hizmetler sınıfında çalışan personelden teknik kökenli olmayan 4 yıllık fakülte mezunlarının da ek göstergelerinin birinci dereceye gelenler için 3000, idareci kadrolarda bulunanlar ile Hukuk Müşavirleri içinde 3600e yükseltilmesi, diğer unvanlarda ki personelin kademeli olarak bu haktan yararlanması için Bakanlığımızca ilgili Bakanlıklar nezdinde girişimlerde bulunulması ve konunun Yüksek İdari Kurula teklif edilmesi; Talep edildi.
Konuyla ilgili PERGEM tarafından Maliye Bakanlığı nezdinde çalışmaların devamına ve Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
11) Mimar, mühendis gibi teknik personelin % 10luk bir kısmına verilen büyük proje tazminatından daha çok personelin istifade etmesi, proje kapsamında çalışan ve sorumluluğu olan tüm personele ve sağlık hizmetleri sınıfında çalışan Lisans mezunu personel ile teknik hizmetler sınıfındaki lisans mezunu diğer personele de büyük proje tazminatı ödenmesi konusunda girişimlerde bulunulması; Teklif edildi.
Konuyla ilgili Maliye Bakanlığı nezdinde yapılan çalışmaların devamına ve Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
12) Kamu çalışanlarının ve bakmakla yükümlü oldukları aile bireylerinin muayenesi için sağlık kuruluşlarınca alınmakta olan katkı payları, ilaç, ortez ve protez giderlerinden katılım payı alınması uygulamasından vazgeçilmesi Talep edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
13) 15 Ocak 2010 tarihinden sonra Kamu Görevlilerinin sağlık hizmetlerinin SGKya devriyle Tedavi amacıyla görev mahalli dışına çıkışlarda ödenecek gündeliklerin Sağlık Uygulama Tebliği hükümlerinin esas alınmasıyla birlikte; Tedavi gündelikleri "Gündelikler; il dâhilindeki sevklerde (ilçe-merkez arası) 100, iller arası sevklerde ise 200 gösterge rakamının devlet memurları aylıklarına uygulanan katsayı ile çarpımı sonucu bulunacak tutar üzerinden, 7 yaşını doldurmamış çocuklar için ise söz konusu tutarın yarısı üzerinden ödenir." hükmü çerçevesinde uygulanmaya başlanmıştır. Bu durumda kamu görevlileri, sağlık hizmetlerinin Sosyal Güvenlik Kurumuna devriyle (ve Genel Sağlık Sigortalısı olmakla) sadece gündelik yönüyle en düşük 13,11 TL, en yüksek 28,30 TL zararla karşı karşıya bırakılmıştır. Bu durum kazanılmış hakların korunması ilkesiyle de, kamu görevlilerinin hak ve yükümlülüklerinin kanunla düzenlenmesine ilişkin Anayasal yükümlülükle de bağdaşır değildir. Bu nedenle, sağlık hizmetlerinin SGKya devriyle birlikte kamu görevlilerinin tedavi yollukları ile refakatçi giderlerinin ödenmesinde Sağlık Uygulama Tebliği hükümlerinin değil de 6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümlerinin uygulanmasına devam edilmesi yönünde SGK ve YİK teklif götürülmesi; Talep edildi.
Konuyla ilgili olarak SGK nezdinde PERGEM tarafından gerekli çalışmaların yapılmasına ve Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
14) Bakanlığımızda sayıları çok az olan ancak Avrupa Birliği uyum sürecinde çok önemli görevler üstlenen A.B. Uzmanlarımızın emsal meslektaşları ve günün koşullarında çok geride kalan sosyo- ekonomik haklarının iyileştirilmesi önemli bir zaruret halini almıştır. Bu konuda Bakanlığımız, Maliye Bakanlığı başta olmak üzere ilgili kurumlarda gerekli çalışmaların yapılması; talep edildi.
Konuyla ilgiliolarakDış İlişkiler Başkanlığınca yapılan çalışmaların devamına ve YİK e teklif edilmesi kararlaştırıldı.
15) Bakanlığımız merkez teşkilatı için Döner sermaye işletmesi kurulması memnuniyetle karşılanmakta ve bu işletmenin kar payından Bakanlık merkez teşkilatı çalışanlarının yararlandırılması ile Döner Sermaye İşletmesine gelir getirici çalışmaların hızlandırılması. Bakanlığımız Döner Sermaye İşletmeleri yönetmeliğinde de gerekli düzenlemelerin buna göre yapılması; Talep edildi.
Konuyla ilgili İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığınca yapılan olumlu çalışmaların devamına karar verildi .
16) Hafta sonu ve fazla mesai çalışmalarında, Maliye bakanlığı ve benzeri kuruluşlarda olduğu gibi fazla mesai ücreti ödenmesi ve ödenecek miktarın günün şartlarına uygun olması konusunda YİKe teklif götürülmesi; Talep edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
17) 4/C statüsünde istihdamdan vazgeçilerek 4/Cli personelin 4/A kadrosuna geçirilmesi bu hak sağlanıncaya kadar 11 Aylık çalışma süresinin, 12 Aya çıkarılarak kesintisiz çalışma imkanı sağlanmalıdır. 4/C çalışanları ücretlerinin diğer kamu görevlileri seviyesine çıkarılmalı, en azından en düşük devlet memuruna ödenen ücret ödenmelidir. 4/C statüsünde çalışanlarımıza ek ödeme verilmeli, normal mesai saatleri dışında yaptıkları çalışma karşılığında fazla mesai ücreti ödenmeli, eş ve çocuk yardımı, çalıştığı kurumun üretimi teşvik priminden faydalanmaları, 4/C statüsünde istihdam edilen personelin; eş durumu özrüne dayalı yer değiştirme, istihdamlarına ilişkin konularda yaşadığı sorunların çözülmesi talep edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna Sevk edilmesine karar verildi.
18) Döner sermaye saymanlarının disiplin yönetmeliğinin saymanların haklarını koruyacak ve geliştirecek şekilde düzenlenmesi ve yayınlanması; Talep edildi.
Konuyla ilgili PERGEM tarafından yapılan çalışmaların devamına karar verildi.
19) Kamu görevlilerinin bordrolarında yer alan gelir kalemlerinin tamamından ek ödeme dahil sosyal güvenlik primi kesintisi yapılarak çalışanla emekli arasındaki, ücret yönüyle yaşanan büyük kayıpların giderilmesi konusunda YİKe teklif götürülmesi; Teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna Sevk edilmesine karar verildi.
20) Emekli Sandığına bağlı personellerin emekli ikramiyesi ve emekli maaşlarında işçi statüsündeki personelden daha az olmayacak şekilde düzenlenmesi hususunun çözümü için YİKe teklif götürülmesi talep edildi.
Konunun YİKe sevk edilmesine karar verildi
21) Türkiye genelinde mülkiyeti Hazineye kullanımı Bakanlığımıza ait konut yapımına elverişli alanlarda TOKİ ile anlaşılarak konut yapılması ve yapılacak konutların Bakanlık personelinin ödeme güçleri göz önünde bulundurularak alımına sunulması; Talep edildi.
Konuyla ilgili İMİD ve Yetkili Sendika ile koordineli olarak TOKİ nezdinde 2011 yılında diğer Kurumlarda yapılan çalışmalarda gözönüne alınarak gerekli çalışmaların yapılmasına karar verildi.
22) Hizmetiçi eğitim seminerlerinde Öğretici olarak ders verenlerin ders ücretlerinin ve harcırahlarının, günün koşullarına uygun hale getirilmesi noktasında Maliye Bakanlığı nezdinde gerekli çalışmaların yapılması Talep edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
23) Giyim yardımlarının sınıf ayrımı yapılmaksızın tüm çalışanları kapsayacak şekilde genişletilerek günün şartlarına uygun bir seviyeye çıkartılması için gerekli düzenlemelerin yapılması Talep edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
24) Bakanlığımız bünyesinde enstitülerde çalışan doktorasını yapmış personelin enstitülerden üniversitelere geçişinden dolayı araştırma enstitülerinin konu uzmanı personel ihtiyacı ortaya çıkmaktadır. Enstitülerde çalışan konu uzmanı doktorasını yapmış personelin özlük haklarında iyileştirmesi Talep edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
25) Kurum bünyesinde çalışanları ilgilendiren her türlü komisyonlarda yetkili sendika temsilcisinin Başbakanlığın 2010/26 sayılı Genelgesi kapsamında önceden davet edilmesi; Teklif edildi.
Konuyla ilgili Başbakanlık genelgeleri doğrultusunda işlem yapılmasına karar verildi.
26) Bakanlığımız merkez birimlerince merkez ve taşra çalışanlarını ilgilendiren konularda çıkarılacak yasal düzenlemelerde, çalışanların temsilcisi olan sendikalarında görüşlerinin alınması, demokratik ve katılımcı yönetim anlayışı ilkesine uygun olacağından, çalışanları ilgilendiren konularda hazırlanan yasal düzenlemelerde sendikalarında görüşlerinin alınması Talep edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
27) Bakanlığımız merkez ve taşra birimlerinde örgün öğretimle herhangi bir üst öğrenimi (önlisans, lisans, yüksek lisans, doktora...) görmekte olan personele ders saatlerinde mesaide kolaylık gösterilmesi atamaların yapılabilmesi ile ilgili mevzuat çerçevesinde bir genelge veya tamimin yayınlanması için gerekli çalışmaların yapılması bu konuda YİKe teklif götürülmesi Talep edildi.
Konuyla ilgili PERGEM tarafından değerlendirme yapılmasına karar verildi.
28) Tarım İlçe Müdürlüklerinde çalışan personelin destekleme ödemeleri işlemlerinden dolayı asli işlerini yapamaz hale geldiklerinden G.İ.H sınıfında Bakanlığımıza açıktan atama yoluyla personel alınması, Teklif edildi.
Konuyla ilgili PERGEM tarafından gerekli çalışmanın yapılmasına karar verildi.
29) Sağlık Bakanlığında 5179 sayılı Kanunun yayımı tarihinden önce gıda denetim işlerini Gıda Denetçisi olarak yürütmekte iken bu kanunla bakanlığımıza devredilen Çevre Sağlık Teknisyenlerinin hakları 5179 sayılı Kanunun 23. maddesinde "...hakları saklıdır..." ifadesiyle korunmuş olmasına rağmen Bakanlığımızın aynı kanuna istinaden çıkarılan yönetmeliklerinde Gıda Kontrolör yardımcısı/ Yardımcı Denetim Elamanı tanımının içerisine Çevre Sağlık Teknisyenlerini de ekleyerek bu meslek grubunun yetkileri kısıtlanmıştır. 5996 sayılı Kanunda yer alan hükümler ayrıca KORGEM in 81 İle yazmış olduğu 10.03.2011/9968 sayılı yazıları ile de 657 sayılı DMKnun 11. maddesine atıfta bulunup amirin vereceği görevleri yerine getirmekle yükümlü oldukları belirtilmiştir. Bu bağlamda Gıda kontrol hizmetlerinde yetkileri alınan Çevre Sağlık Teknisyenlerine bu hakkın iade edilmesi, aynı hakkın Ziraat ve Veteriner Sağlık Teknisyen ile Teknikerlerine de verilmesi. Çevre Sağlık Teknisyenlerinden Sağlık Bakanlığına dönmek isteyenlere de Bakanlığımızca muvafakat verilmesi; Teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
30) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Merkez ve Taşra Teşkilatlarında ihtiyaca binaen Avukat istihdam edilmesi talep edildi.
Konuyla ilgili PERGEM tarafından değerlendirilerek çalışma yapılmasına karar verildi.
31) Döner sermayeden ödenen üretimi teşvik priminin 375 sayılı KHK kapsamı dışında tutularak ek ödemelerle mahsuplaşma yapılmaması için gerekli düzenlemelerin yapılması talep edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
32) Çalışan memurlara yılda iki defabir tam maaş (brüt) üzerinden ikramiye verilmesi talep edildi
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
33)Tarım Bakanlığı Merkez ve Taşra teşkilatında Ekonomist olarak görev yapan çalışanlar 657 sayılı devlet memurları kanununun 36. maddesi (Ekonomici) içinde teknik hizmetler başlığı altında ismen zikredilmektedir. Ekonomistler teknik hizmetler sınıfına dâhil olup kariyer unvanına haiz bir kadro olması gerekirken Genel İdari Hizmetler Sınıfında çalışan personel gibi Özel Hizmet Tazminatı vb. haklardan eksik olarak faydalanmakta olduğundan bu konudaki mağduriyetin giderilmesi talep edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
34)Tarım Bakanlığı Merkez ve Taşra teşkilatında 4/b kapsamında Sosyolog ve Harita Mühendisi olarak görev yapan çalışanların görev, yetki ve sorumluluklarının belirlenmesi, Sosyologların 10 Aralık 2010 günü yayınlanan 2010/1092 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile Sosyologların sınıf mücadelesinde bir sona gelinmiş ve Teknik Hizmetler Sınıfında değerlendirilmeleri uygun bulunduğu halde halen Genel İdari Hizmetler Sınıfında çalışan personel gibi değerlendirildiğinden Maaş ve Özel Hizmet Tazminatı vb. haklardan eksik olarak faydalanmaktadırlar. Bu durumun idari olarak düzeltilmesinin sağlanması veya Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin en son Karar 2006/10344 sayılı BKK ile 17.04.2006 tarihinde yayınlanmıştır. Sosyologların ücret dengesizliğinin giderilmesi için 2010/1092 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı kapsamında düzeltilmesi talep edildi.
Konunun PERGEM ve yetkili Sendika TOÇ-BİRSEN tarafından Maliye Bakanlığı nezdinde devam eden çalışmaların sonuçlandırılması kararlaştırıldı.
35) Veteriner sağlık Teknikerleri/Teknisyenlerinin Özel Hizmet tazminatları emsali Ziraat Teknikerleri/Teknisyenleri seviyesine yükseltilmesi; Talep edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
36) Bakanlığımız Gıda Kontrol ve Denetim hizmetlerini yürüten Gıda Denetçi ve Yardımcılarının yaptıkları işlemlerde özellikle cezai işlemlerde Ad soyad v.b. yerine kişiye özel kodlamaların kullanılması teklif edildi.
Konuyla ilgili KORGEM tarafından gerekli çalışmaların yapılmasına karar verildi.
Görülen Lüzum Üzerine İftiralara Karşı İmzalı Metin Aşağıya Eklenmiştir.