VAN İL BAŞKANLIĞIMIZ ÇALIŞMALARI

 VAN TOÇ BİR-SEN DEN  4/B SÖZLEŞMELİ PERSONEL TOPLANTISI,Sendikam..

01 Ocak 1970 Perşembe 02:00
VAN İL BAŞKANLIĞIMIZ ÇALIŞMALARI

VAN TOÇ BİR-SEN DEN  4/B SÖZLEŞMELİ PERSONEL TOPLANTISI,

Sendikamız Van TOÇ BİR-SEN (Tarım Orman ve Çevre Çalışanları Birliği Sendikası) İl Başkanlığı tarafından 02.01.2010 tarihinde, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı bünyesinde 657 sayılı DMKnın 4/B maddesi kapsamında istihdam edilen Sözleşmeli Personelin yerel ve genel sorunlarının belirlenmesi ve çözüm önerilerinin değerlendirilmesi konusunda bir değerlendirme toplantısı yapıldı.


Basın mensupları, Van Memursen Yönetim Kurulu ve Sözleşmeli personelin katılımıyla gerçekleştirilen toplantıda İl Başkanı Fevzi ALTUNER tarafından, Sözleşmeli Personelin mevcut durumu, 4/B statüsünde personel istihdamının hukuki dayanağı, personelin sosyal ve özlük haklarının 4/A statüsünde çalışanlarla kıyaslanması, 4/B li personel istihdam eden diğer Bakanlılardaki sözleşmeli personelin Tarım ve Köyişleri Bakanlığındaki sözleşmeli personelle durumlarının karşılaştırılması gibi başlıkların yer aldığı bir sunum yapıldı.

Toplantı, Sözleşmeli personelin yerel sorunlarının dinlenmesi, genel sorunlar hakkındaki çözüm önerilerinin alınması ve kayda geçirilmesinden sonra sona erdi.

Toplantıda Van TOÇ BİR-SEN (Tarım Orman ve Çevre Çalışanları Birliği Sendikası) İl Başkanı Fevzi ALTUNER tarafından yapılan Basın Toplantısında Aşağıda metni verilen Basın Açıklaması yapıldı.


.............................................................................................

Değerli Basın Mensupları;

Tarım ve Köyişleri Bakanlığımız 2004 yılı ile 2006 yılları arasında KÖY-MER Köy Merkezli Tarımsal Üretimi Destek Projesi isimli bir proje uygulamıştır. Bu projeye 31 Aralık 2006 tarihinde son verilerek yeri TAR- GEL Projesi ile ikame edilmiştir.

657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/B maddesi kapsamındaki Sözleşmeli personelin istihdamına dayanan TAR-GEL projesi, meslektaşlarımızın istihdamı boyutuyla tarafımızdan olumlu değerlendirilmekle beraber, bugün neden olduğu sosyal ve özlük hakları noktasındaki kısıtlamaları nedeniyle bu gruba mensup personel açısından ciddi sıkıntılar oluşturmaya başlamıştır.

TAR-GEL projesinin problemleri çözülmeden İl/İlçe Tarım Müdürlüklerinde yeni bir grup Sözleşmeli Personelin istihdam edilmeye başlanmasıyla da olay yeni bir boyut kazanmıştır.

Bilindiği üzere Sözleşmeli Personel Devlet Personel Başkanlığınca hazırlanan Tip Sözleşmelerle hak ve görev tanımları belirlenerek birçok Bakanlık nezdinde istihdam edilmektedir. Bu personel Sosyal Güvenlik Bakımından: SSKlı, Mesleki Sorumluluk Bakımından: 657ye tabi, İş Sağlığı ve Güvenliği Bakımından: İş Kanununa tabi, Mesleki Yetki Bakımından: Sözleşme Hükümlerine tabi olarak çalışmaktadırlar. Yamalı bohçaya benzeyen bu iş güvencesi, bünyesinde birçok açıdan belirsizliği barındırdığı için Meslektaşlarımızın geleceğe kaygıyla bakmalarına, İş motivasyonlarının olumsuz etkilenmesine ve İş verimliliklerinin azalmasına neden olmaktadır.

Değerli Basın Mensupları;

Sözleşmeli Personel İstihdamı hakkındaki 06.06.1978 tarih ve 7/15.754 sayılı sözleşmeli Personel çalıştırılmasına ilişkin Bakanlar Kurulu Kararında; bu istihdam, Devletin, uzmanlık gerektiren istisnai kamu hizmetleri için personel istihdam biçimini tanımlamaktadır. Bu husus Kurumuzda görev yapan sözleşmeli personelin ücret durumuyla tamamen çelişmektedir. Zira Sağlık Bakanlığı örneğinde de olduğu gibi istihdam güçlüğü yaşanan, yada personel temininde güçlük yaşanan alanlarda yüksek ücretler ödenerek, istihdam daha cazip hale getirilmektedir. Halbuki Bakanlığımızda 4/B kapsamında istihdam edilen sözleşmeli personel, 4/A statüsündeki emsallerinden daha düşük ücretle çalışmaktadırlar.

Problemler sadece ücret konusuyla sınırlı değildir. Burada muhatapları ve proje mensupları tarafından tüm detayları ile bilinen bütün problemleri sıralamamız mümkün değildir. Çünkü Hizmet Hizmet Sözleşmesi 17 maddeden meydana gelmekte ve her madde kendi içinde doğrudan veya dolaylı yoldan bir problemi barındırmaktadır. Bazı maddeler tehdit unsuru olarak kullanılabilirken bazı maddeler de mağduriyetlere neden olmaktadır.

Değerli Basın Mensupları,

Soruyorum sizlere içinde bulunduğumuz 21. Yüzyılda sözleşmedeki köyde ikamet zorunluluğunu nasıl izah edeceğiz?

Bina, araç, büro mobilyası gibi bir resmi kurum veya kuruluşun asgari demirbaşlarını sağlamadan ve gerekli ihtiyaçlar karşılanmadan bu personeli sorumluluk sahalarında yayım faaliyetinde bulunmaya nasıl zorlayabiliriz?

2007 yılında Danıştay 12. Dairesi tarafından hakkında yürütmeyi durdurma kararı verilen ve Sözleşmenin tek taraflı feshine dayanan 12/c maddesinin 2009 yılı sözleşmelerinde bile boy göstermesi nasıl izah edilebilir?

Bakanlığımız bir taraftan akreditasyon sürecini 2007 yılından beri tamamlayamayan Kırsal Kalkınma Destekleme Kurumuna personel temin etmeye çalışırken, diğer taraftan bu Kurumun Kuruluş ve Görevleri Hakkındaki Kanunundaki bütün şartlara haiz olan 4/B statüsündeki personelin bu kuruma geçiş için yaptıkları başvuruları reddetmektedir. Bu sizce de bir çelişki değil midir? Bu uygulama  da başvurusu reddedilen Sözleşmeli Personel, kendisini hangi pozisyona oturtacak, Bakanlığın personeli miyim, değil miyim? Sorusuna kim, nasıl cevap verecek? Muhataplarından bu konuda acil çözüm bekliyoruz.
         

Değerli Basın Mensupları;

Diğer taraftan Ülkemizde sözleşmeli personel konusunda çok boyutlu bir bilgi kirliliğinin yaşandığı da muhakkaktır. Bir taraftan Milli Eğitim Bakanlığına mensup Sözleşmeli Personelin tam statüde istihdamla 4/A statüsüne geçirileceği, bir taraftan da Sağlık Bakanlığında da benzer haberler basında yer alırken, şu ana kadar hiçbir yetkili ağız tarafından bu konuda sorunlara derman olacak, gönülleri ferahlatacak bir açıklama yapılmamıştır. Ama bu durumda bile Tarım ve Köyişleri Bakanlığı kanadından konu hakkında basına yansıyan bir bilginin bulunmaması bizi ve sözleşmeli personeli oldukça tedirgin etmektedir.
 

Değerli basın mensupları;

Sözleşmeli personel bir istihdam biçimidir. Bunu kabul ediyoruz. Ama bu istihdam aile bütünlüğüne zarar veriyorsa, maddi ve manevi mağduriyete neden oluyorsa, personel bir sonraki yılından endişeli bir durum içine sokuluyorsa bu istihdam biçiminin gözden geçirilmesinin bizce zamanı gelmiştir. Tarım ve Köyişleri Bakanlığından bu statüdeki çalışanlarımızın sorunlarının bir an önce çözüme kavuşturularak 4/A statüsüne geçirilmelerini istiyoruz. Bu talebimizi diğer kurumlarda aynı sorunları paylaşan Sözleşmeli Personelin  sorunlularının çözülmesi için de tekrarlıyor ve yetkililerin hep beraber harekete geçmesini siz basın mensupları aracılığıyla beyan ediyoruz.

Yeni yılın İlimize ve ülkemize hayırlar getirmesi dilekleriyle, hepinizi saygı ve sevgiyle selamlıyorum.